Monday, January 5, 2009

LaLaLa 2009...

  • Assalamualaikum wahai rakan2 sekalian,lamo pok cik x tulis blog ni. Maklumla sebok memikirkan perkara2 yang lg penting. Mcm biase la,kalau aku tulis blog kamu2 jgnla ckp aku gile,mungkin dlm jiwa aku ni da tersemat perasaan gile kot.
  • 2008,banyak bende yang jadi,kalau nak cite la kan,maybe aku xyah tido kot. Ape yang aku boleh ckp pasal 2008 ni ialah tahun yang byk mencabar kewibawaan aku & juge banyak mengubah aku. time kasih kat orang2 yang berjaya mengubah aku menjadi org yang lebih baik(bab2 yang jahat tu aku sendiri yang ubah).
  • 31st December 2008 ialah hari terakhir aku menjadi pekerja di ntv7 saluran ceria anda. Mmg ceria keje kat sane,tp kadang2 perkataan ceria tu boleh ditukar menjadi cibai jugak. Maklumla stress bekerja kan,tp ape2 pun aku have fun keje kat sane & byk pengalaman aku dpt disane. Tak lupe jugak aku nak berterima kasih kat Kak Lin selaku senior producer aku yang jumpe aku sewaktu jd perfume boy 2 tahun lalu dan menjadikan aku salah seorang anak didiknye yang degil & suke x dengar ckp die sgt. Minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki sbb banyak menyusahkan Kak Lin & byk bwk masalah,dan kepada Kak Lin,perfume boy Kak Lin x penah kemane-mane,saye akan ada disitu dan sentiasa mendengar ape yang Kak Lin ajar & kalau saye x bertegur tu bukan bermakne saye benci atau memalang bos saye tp cume saye lebih suke menyendiri & buat ape yang saye suke. Kalau nampak saye hilang,mmg aku ni suke bgn lambat x dpt dinafikan lagi la kan,dan mmg aku ni jarang dtg awal ke opis sepanjang keje kat sane. Terima kasih gak kat KZR,AMIR,BUNDLE,MAMAT,ABG ZAFRAN,SHAM & sapo lg yang aku x sebot kerana byk membantu & mengajar aku segale mcm ilu yang ptt aku tau.
  • Since 2008 da berlalu beberape hari(aku pun da x brape heran sgt),dan mcm2 da berlaku tahun lalu,cite sedih ade,cite pedih ade,cite cinta ade,cinta gembira ade,semue pun ade(mcm hypermarket la plak) & ape yang aku boleh bawa ke tahun 2009 hanyalah memori dan juge pengalaman sepanjang tahun 2008. Insyaallah tahun ni,bende2 yang baik semue aku angkut dlm pale ni(insyaallah muat la kot).
  • 3 Januari 2009 ialah hari konsert final 'Idola kecil",dan semuenye berjalan dgn lancar dan selamat. Crowd pun mmg best,maklumla parent2 peserta ni mcm bwk rombongan cik kiah ke sukan komenwel la plak,da mcm kat stadium mlm konsert final tu,dan semuenye meriah sekali dari permulaan sampai la penghujung. Mcm biase adela skit2 perselisihan faham antara krew tp tu semue bende biase. Mlm final tu keje aku amik gambo bdk2 ni,berlari kesane-kesini aku ni dibuatnye,maklumla phographer br nak belajar merangkak dlm dunie ni,ape yang aku rase aku nak snap aku snap je. Xtau la gambonye cantik ke kan(aku sendiri pun x tgk lagi ni). Malam tu aku nak ucapkan tahniah kat Wada,Haqiem,Syaza,Udin,Afiq,dan juge Syada sbb da berjaye menempuh segale dugaan sepanjang perjalanan korang di "Idola kecil". Tak lupe gak kat 4 budak2 yang tersingkir,tahniah kerana sudi menjadi support kawan2 yang lain walaupun da tersingkir,dan sentiasa menjadi penceria dlm "Idola kecil" ni. Terima kasih kat ke-10 peserta "Idola kecil" yang sudi menjadi adik,rakan,dan peserta yang byk songeh tp semuenye ade keunikan masing2. Ingat pesan abg Zafran,bile jumpe kami diluar,tegurlah kami,jgn lupe diri bile da berjaye suatu hari nanti(kite org x gile glamor ye). Terima kasih sekali lagi kat adik2,sbb sudi melayan abg apis kamu yang mengong ni. Dan terima kasih juge kepada tenaga pengajar sbb byk ajar adik2 kite ni cara menyanyi,menari dan juge berfesyen. Aku pun da tau sikit2 da mcm mane nak test vokal,cume ari2 kene mintak milo je dgn bunyi mcm ni "milo milO miLO mILO MILO MILOOOOOOO". Bak kate Bundle,yang tua2 ni semuenye tekak mcm nescafe(tekak mcm speaker koyak la katekan). SOB SOB SOB(Sedih doh hilang budak2 ni,lagi sedih dari aku break up).
  • Ape2 pun pengalaman dgn peserta "Idola kecil" antara pengalaman yang paling manis sepanjang sejarah aku hidup 20 tahun ni. Insyaallah satu ari nanti,kite org semue(Abg Zafran,Bundle,Mamat,Sha,m,Nizam,Amir,Hairul,Yay,aku) akan berjumpe dgn korang dan nak tgk adik2 kite org ni berjaye suatu ari nanti.
  • Untuk 2009 ni,aku xtau nak ckp ape lg,mungkin sbb skrang ni bukan mood aku utk tulis blog panjang2 seperti buat karangan mase spm kot. Nanti papehal aku tulis lg ye. Boi~~~(suare gedik gay)

2 comments:

amirhamidiamha said...

Hadapi tahun baru dengan penuh confidence dan matlamat, set your goals and strive to achieve them.

You have a lot of potential bro, keep on going and dont give up!

namasayaizza said...

yep!wpon aku di musim tengkujuh skng ni,kene support gak member2.hee. satu je nk ckp ko sgt2 mempunyai masa yg pjg utk perbetulkan dan menjayakan semuanya lg.ko susun dan mix and match semua yg ko dpt, dan nescaya ko boleh!jom kite lalalalala satu! :)