Saturday, December 27, 2008

:) , :( , :D , ;( , :P ...

  • Assalamualaikum salam sejahtera,kepada semue yang sedang membaca~(mcm lagu Rabbani la plak),da seminggu aku x tulis blog ni. Mcm nak habaq ni,tp kalau aku ni ingat ape nak bgtau la kan. Kalau telupe sorry~. Mcm biase la aku ni,pukul 2 a.m je br la nak menggatal nak tulis blog kan. Aku rase aku ni kene tulis blog pagi2 bute je kot,xpelah apela daye pok cik nak buat kalau da rajin sgt nak tulis blog pagi2 bute ni(suruh tido xnak,tampo pakai selipar br tau).
  • Semalam mcm biase la kan,mcm minggu2 sebelum ni,keje aku amik gambo utk konsert Idola kecil kan. Minggu depan da final,jd aku pun kene la siap sedia sebelum kene tibai amik gambo mcm org cacat buret. Jadi jalan penyelesaiannye aku pun pinjam la si Nuar susu ni punye lense,mule2 nak pinjam lense je,tetibe die tanye pasal flash,aku pun jwb jela nak pkai tanpe pikir panjang kan,aleh2 die bg satu beg kamera kat aku. Mcm nak pi buat berniage plak.
  • Minggu ni mcm2 jadi,tp part yg paling best skali ialah bile girlpren(ayat bapak aku) aku balik sini dari united kingdom atau dlm ejaan singkatnye UK. Tp yang sedihnye plak x dpt jumpe die minggu pertame ni sbb die sibuk skit. Tp aku x marah sbb aku paham,bile org balik dr overseas@seberang laut family members & kawan2 mmg nak jumpe sgt2. jd kesimpulan die,org2 di luar sane yang ade awek blajau kat luar sane jgnla mara2 ye bile xdpt jumpe sbb awek@boipren korang tgh ade ramai org nak jumpe,jadi harap bersaba ye pak cik dan mak cik(bawak2la bertendang ye). Insyaallah aku boleh jumpe die next week. Berdoa la utk aku wahai rakan2(sebenaunye naik gile jgk x dpt jumpe tp tgh sabau ni).
  • Minggu ni juga ialah minggu terakhir aku bekerja di ntv7 saluran ceria anda atau lebih terperinci lagi saluran cine anda. Dalam mase setahun setengah aku berada di ntv7,mcm2 aku blajau,dari segi teknikal,production,editing & mcm2 lagi(byk sgt kalau nak sebut). Dan seperti biase,mcm2 kenangan ade,termasukla yang pahit mcm pure chocolate & manis mcm gula melaka. Tapi ape2 pun mmg aku seronok bekerja di ntv7 walaupun saat2 aku meninggalkan tempat itu dgn pening2 lalat. Minggu depan bermulalah era aku sebagai pengganggur. Tapi xpe,rezeki berada diman-mane je. Aku nak mengucapkan terima kasih dekat semue yang menolong aku sewaktu di production dan jgn ingat aku ni seorang yang x kenang budi. Sebab hidup aku ni,aku x berape nak suke amik pot org & jadi joyah sepanjang mase,dgr sikit sukdey,jgnn nak melebih-lebih ye. Dan aku ni bukan seorang kaki kipas cap udang atau jenis2 brand kicap lain yang suke duduk di bawah ketiak atau bontot bos aku. Yang aku tau aku buat je keje aku,kalau org nak terase aku x boleh nak buat ape. Da2,aku malas nak sebut pasal keje,lg byk masalah kalau cite pasal keje ni. Janji aku da hbs keje. Puas ati & dpt byk experience plak tu.
  • Selepas aku hbs kontrak dan selepas selesainye konsert Idola kecil yang terakhir,aku dan rakan2ku akan berangkat ke Jepun naik kapal terbang,xboleh nak naik atas badan org sebab jauh sgt,nanti sakit pinggang plak. Seperti yang dirancan,patutnye aku dan amir patut pulang pada 18 ari bulan 1 2009. Tapi malangnye aku dgn die kene balik awal sbb ade event pada 17 ari bulan 1 2009. Jadi tepakse la potong 2 ari nak bercuti. Insyaallah tanpe 2 ari tu pun aku akan berseronok disane dlm mase ygang singkat. Doakan ye.
  • Dan dlm perancangan minggu hadapan,aku xtau nak wat mcm mane. Yang aku tau,aku nak spend time aku dgn awek aku sampai aku ke jepun sbb rindu die bangat. Ade time dgn die pun cume 2 minggu je,tolak lg dgn hal lain da dpt brape hari. Jadi sabau jela.
  • Skang ni aku nak masuk tido sebab pagi nanti ade shooting,kang silap2 aku kene shoot dgn amir sbb lambat kan. Mau kene pijak prot plak aku ni kang. Jadi selamat pagi kepada semue & biskut merry krismas kepada sape yang rase die kapir atau yang menyambut krismas. Nanti bile2 aku rase aku free utk menulis akan ku sambung lg k. Tp sebelum aku ni pi tidoq,aku nak betolkan hp aku yang bongong ni. X tekan pun kecoh mcm haram,kalau phone aku ni manusie da lame aku tampo pkai selipar n pijak perot die. Harap2 phone ok akan kembali normal kan. Bye2!!! selamat siang & pagi... boi!!!~

1 comment:

namasayaizza said...

fish!bwkkan bf jepon utk aku ye.aku tau aku ada jodoh ngn dorg.tenx tp aku nk yg mcm takuya kimura je.lalala. :) oh la la.