Wednesday, April 8, 2009

Attack...

  • Assalamualaikum,mari mulekan mukadimah hari ni dgn memberi salam(nak mengaji lambat plak tulis blog ni). Why ATTACK? Aku ni nak makan org ke ape? Atas sbb post ni aku nak attack ape2 bende yang patut. Tambah2 pasal SCHOOL ATTACK,2 hari lepas aku ke jasin,melaka utk meneruskan perjuangan aku sebagai seorang pekerja. Sebelum ni aku x penah ke jasin,kalau melaka tu adela gak penah pg. Tapi ape yang aku tau pasal jasin ni,tempatnye sgt panas. Bayangkan kul 10 pagi pun da meleleh peluh2 ni siap boleh buat air sirap lg. Aku sampai di jasin sehari sblm shooting,jadi adela mase utk rest tp yg sedihnye xleh rest,bukan pasal bilik atau hotel tp pasal dlm hotel,masuk2 bilik mule2 ok lagi menjelang malam kene la bersin2(penyakit bersin2 sampai nak tercabut hidung & mate aku ni). Akibat gangguan teknikal dlm otak aku ni,aku pun cube la gak tido kan,aleh2 dpt tido brape jam je. Esoknye dgn mate yang merah mcm hantu tetek ni,aku pun pg la ke sekolah yang kite org attack tu(slamat cikgu2 kat situ xkene strok kan,kalau x mampus kene pukul ngan anak murid die org). Bile da sampai kat situ aku pun mulekan tugas aku sebagai seorang yangkene berhadapan dgn camera(xyah nak banggae diri ye,kau ingat kau cantek! meletz ke?). Terusla aku mulekan langkah & ikut la team aku ni utk buat ape2 yang patut kan. Team aku ni terdiri dari org2 berkenaan iaitu Zain,Shira(kak pora aku pggl die,sbb suke pggl die mcm tu),Joji(joji jambu ye,kisah die dpt name ni hanya org2 yg tertentu je tau.Amboi amboi amboi celupar mulut ni) & Mas(mas cotek aku pggl die,selaku warga jasin yang dihormati). Jadi kite org pun shoot la ape2 yang ptt(bukan tembak budak2 tu ye) & ape yang aku respect dgn budak2 sane,die org ni bagi kerjasama & disiplin yang tinggi. Semue aktiviti berjalan lancar(slamat xde rusuhan budak kat situ,kalau x masing2 x balik umah). Lepas settle semue bende kite org pun balik la hotel utk bersiap pulang ke KL. Lepas da check out kite org pun malas nak balik lg so pgla ke bandar melaka nak jalan(itu jela yang kite org buat). The end(acik kau the end,ni nak sambung lagi ni)
  • SEKARANG ni aku nak attack bende lain plak tapi sebelum tu aku nak bagi pesanan skit ye (KEPADA SESAPE YANG NAK TERASE,AKU NAK UCAPAKAN NI JE "ADE AKU KESAH"). Manusia? satu makhluk ciptaan tuhan yang tidak sempurna,nape kite ni x sempurna(dengan sinisnye senyuman aku ni nak tulis). Aku pun xtau nape tuhan menciptakan kite tidak sempurna,kang kalau aku tulis pape pastu salah mahunye tuhan sambarkan petir kat aku ni,jadi baik aku xyah tulis pape. Tapi yang aku tau pasal manusia ni,kite ade perangai yang mampu memecah-belahkan manusia lain antara satu sama lain(perangai mcm yahudi). Yang aku nak ckpkan ni ialah pasal BUSUK HATI & PERSEPSI MANUSIA!(ade paham),kalau ckp baik hati mmg senang sgt kan,aku suruh mak tuk aku pun die akan tulis utk aku. Tapi kalau ckp pasal busuk hati & persepsi manusia ni lagi berjelar-jelar die org boleh ckp pasal org lain,kalau suruh gosip,masing2 xnak kalah kan,joyah semue kan pastu kalau story org lain lagi best die pun xnak kalah gak CAKAP BESAR YE(padahal ntah tau ke x kan,mane tau org tu mmg ade knowledge mane kite tau). Kadang2 kite xleh nak ckp org tu cakap besar semata-mata kerana die tau sesuatu bende(die hanya nak berkongsi & maybe cara penyampaian itu sedikit salah,da nak buat mcm mane kalau die tu straight forward kan). Kalau busuk hati sorang2 xpe,ni jap2 lagi menjaja kate kat org lain. Dan utk pengetahuan,aku ni sharp shooter,aku straight forward je ckp pape pun,bg aku itu utk kebaikan seseorang bukan utk meruntuhkan seseorang. Persepsi seseorang terhadap manusia lain pun kadang2 menjadi satu punca kepada perpecah-belahan antara manusia,kadang2 org akan memandang seseorang itu dgn tanggapan die ni seorang yang terhegeh-hegeh atas sesuatu yang ade. Padahal mane kau tau die xheran langsung dgn ape yang die tgk tu. Tanggapan seseorang tu jugela yang membuatkan kite x berkembang ye. Dan aku telah mempelajari sesuatu tentang persepsi manusia ni time aku kat melaka. Busuk ati ni byk kategori die,kalau ade percalonan dlm ABPBH aku rase semue org xnak tercalon,maklumla semue manusia akan ade perangai ni kalau berada dipersekitaran yang x berape baik(senang kate kalau duduk dgn org2 yang kurang pengetahuan ni). Aku ni asyik ckp silang2 je,janji sape yang paham bace ni bagusla,alu menulis berdasarkan ape yang aku pikir bukan kerana mengikut perasaan(cewah,ingat kau tu ape). Bercakap pasal persepsi manusia ni,kadang2 minoriti kite ni ade tanggapan yang salah,contohnye bile kite ni tgk muke org tu,kite ingat die sombong padahal die x sombong langsung tp die cume malu utk bertegur sahaja kerana die xtau mcm mane nak mulekan dulu,& satu lagi tanggapan manusia terhadap setiap perkataan org,selalunye ape yang aku perhatikan ye adik2(xsedar diri la tu,padahal budak lagi) manusia yang lebih tua dari kite mempunyai tanggapan yang negatif dgn setiap pengetahuan & pendapat kite,bile kau tau sesuatu perkara atau satu bende die akan ingat kite ni tunjuk bagus plak padahal kite ni insan yang sudi berkongsi ape2 sahaje dgn die org dgn pengetahuan kite ni. Sape2 yang rajin bertanye & rajin membaca org tula yang untung,tapi kalau da org yang ade knowledge ni nak kongsi tetibe si manusia ni pikir kite ni pikir bagus & tau semue bende kan. Pendapat aku pasal hal mcm ni ialah,xkira berape umur kau,kalau kau ade pengetahuan yang luas & kau cepat belajar sesuatu bende x salah untuk berkongsi & tolong seseorang. Cume bile kau terlalu mude & kau terlalu curious tentang sesuatu tu org akan cakap kau poyo. Dan bile kau mude2 ni la kau kene belajar sesuatu yang dpt kau org amik sebagai langkah utk kau maju,jgn amik bende yang merosakkan kau suda. Menjadi seorang yang terlalu cepat matang pada usia yang muda jugak jd isu, yela ekau ni cepat matang pastu bile kau comment pape kat org yang lagi tua dari kau & kebetulan org tu kurang matang plak akan menjadi satu masalah. Haiyoh,mcm2 la kalau nak pikir,aleh2 baik pikir diri sendiri. Buatpe pikir pasal org lain kalau die org da pikir korang mcm tu. Ape2 pun nasihat kawan aku sorang ni(namenye harus ditapis atas sebab yang boleh merbahayakan insan ini ye) "JUST BE YOPURSELF & JANGAN KAU PIKIR PASAL SPENDER ORG LAIN"(sebenarnye kain,aku saje nak buat dramatik skit,kalau aku ni jadi pengarah DBP mamposla rakyat malaysia,xde da tagline budi bahasa budaya kita tu). Skang ni aku nak masuk tido,mate ni da nak keroro da tgk screen computer ni lame dlm gelap,kang esok juling pastu buta plak kang. Jadi aku nak beredar dulu,nanti aku tulis lagi ye,jgn rindu aku sbb x tulis(xde sape nak rindu pun,perasan btol). Bye-bye. LaLaLa...

1 comment:

Anonymous said...

saya rindu. ;)