Tuesday, December 2, 2008

Haiyoh...

  • Haiyoh,pening kepale aku dibuatnye minggu lepas. Last week was my bad week,starting with accident motor then bersambung kepada accident kereta. last week is like TUHAN memberi sesuatu kepada aku,supaya suruh aku berungat kepada sesuatu. Mari aku mulakan cerita minggu lepas.
  • 26th November 2008,aku accident motor. Motor da la pinjam pastu accident plak,sian kat mamat motor die kening hilang. Kejadiannya ialah seperti ini,jam berape tah aku balik umah untuk mengambil baju2 aku yang da tak pakai untuk diberikan kepada udin iaitu salah seorang peserta "IDOLA KECIL" yang kurang berkemampuan. Dengan pantasnye aku pun merempit la motor si mamat balik umah. Sampai je umah aku pun mintak la mak aku pack kan baju2 lame aku untuk dibawa kerumah yang berdekatan dengan kedai2 mamak(tak boleh bg tau katne,RAHSIA!!!). Selepas aku da siap masuk baju2 aku kat dalam tempat menyimpan helmet,aku pun bawakla mcm biase,bawak punye bawak motor,aku pun nak sampai la kat section 11,tempat beli nasi ayam & air kelape yang best,tibe2 ade motor kat depan aku & aku pun cube la brek,dgn segale hormatnye brek pun tak makan,aku pun ape lg,nak mengelak punye pasal,terlanggar la pedal kaki motor pak cik ni & bermulalah detik2 aku accident. Alhamdulillah aku xde ape sgt,cume ade calar skit je kat kaki. tp yang sedihnye motor mamat cacat kening,signal motor belah kanan pecah n cover set pecah.itu yang aku panggil kening. Lepas accident aku pun terus la call owner motor tu,dgn selambenye aku pun ckp jela aku accident,selamat tak kene sepak,terajang si pendek tu. Aku pun balik la tempat mamat,pastu dgn rileknye mamat pun ckp xpela,nanti tolak hutang die utk cover set tu. Yang kelakarnye time aku accident tu,aku baru la terpikir nak beli barang untuk diri sendiri dengan hutang mamat tu. Balik2 kene bayar kat mamat balik. Bak kate member aku sorang ni,aku ni ade jinx. Pengajarannye,janganla nak berangan beli ape2 dgn duit hutang. Tuhan suruh menabung la,musim gawat da nak start. Pasni jgn berang da.
  • 28th November 2008,selepas 2 hari aku accident motor,aku accident kereta plak. Nka dijadikan cerita,aku kene langgar time nak pg "SCREENINGS" yg tak melibatkaan aku. Xtau la nape aku kene pg,sbb yang aku tau aku kene pg hanyalah semate-mate untuk represent company aku. Tak buat duit pun,yang dapat cume buang duit je. Kali ni teruk gile aku kene. Kereta bapak aku menjadi mangse lori yang x reti berenti & bile da langgar kereta2 depan dengan selambenye marah kite org balik nape x brek. Nak je tampar bapak die bile pemandu lori tu cakap mcm tu. Kejadian ni melibatkan 4 buah kenderaan,yg pertama BMW 7 series yg xde effect langsung kereta die,mungkin calar je kot. Owner kereta tu terus calu,sebab kereta die xde pape. Yang beratur blakang kereta BMW tu plak kancil yg radiator nye pecah xleh nak bergerak,sian akak tu aku tgk,langgar BMW xde hasil pun,aleh2 kereta die yang teruk,kalau dalam movie,kalau hero yang bawak kancil & langgar BMW comfirm BMW yang berkecai,tp realiti kancil yang hancur barai. Lepas kereta BMW & KANCIL,disusuli plak dgn kereta aku iaitu TOYOTA ALTIS,yg sedihnye langgar kereta akak tu xde ape sgt tp bonet kereta aku yang sedih,tuan die lg la sedih. Bonet hancur baban la. Sebab belakang kereta aku lori 5 TAN. MEH sini aku cite,kat jalan duta ade jamn yang x berape trok cume mcm biase sblm sampai roundabout ade jamn skit,jd kereta BMW,KANCIL AKU DAN LORI 5 TAN(yang aku xtau ape model) belakang aku pun berenti la mcm biase. Tibe2 adela keling bawak lori ni,bawak laju kot,brek emergency & hon kat kite org dan terus melanggar tanpe rase kesian. Detik2 sebelom aku kene langgar tu,aku cume sempat menoleh rear mirror aku & tgk lori belakang. Lepas da kene langgar kite org pun mainkan peranan masing2 iaitu call org2 yang patut. Pastu aku pun penat nak type panjang2 sebab kalau nak tau lebih lanjut sila tanye aku. Terima Kasih
  • Lepas kejadian tu,aku pun decide xnak bawak kereta selame 2 minggu atau lebih tepat lg sampai awek aku balik. Kesan2 dari accident lori tu mcm banyak je,aku mcm ting tong bel skit,pastu aku mcm short term memory(kjap2 lupe bende),leher aku bengkak dalam & kaki kiri aku mcm x betol skit. Yang kesan2 lain tu blm tau lg,maybe adela kot dlm 2-3 ari nanti. Alhamdulillah aku selamat,itu yang paling penting. Pengajarannye,bersyukurla Tuhan sayang aku lg,sentiasa berhati-hati dijalan raya atau dimana-mana sahaja termasuklah kaki lima,parking,toilet ataupun didalam office sendiri. TQ & LaLaLa...

1 comment:

rebelroses said...

ya allah..
nasib baik tak jadi pape dek oii..
alhamdulillah la=)
hati2 ye nenkali?
LOVE,
AMEERAH FALIQE