Saturday, December 20, 2008

Hallu...Hallu...Hallu...

  • Assalamualaikum dan salam sejahtera,lame benor aku tak tulis blog ni sampai kene mara ngan member aku sbb tak tulis sepatah haram pun. Skang ni aku tak tau brape ari bulan tp kat atas ni ade tarikh jd korang pandai2 la bace sendiri tp yang aku tau skang ni kul 1.16 tepat waktu aku menaip,tp bile da hbs tulis nanti maybe dlm kul brape pun aku tak tau. Sepanjang beberape hari aku x tulis blog ni,mcm2 perkara yang berlaku termasuklah kat opis ke,kat umah,ataupun kat luar sekalipun. Kalau nak dipikirkan mmg pening pale dibuatnye tp ade setengah tu boleh dibuat gelak & pekasam utk mase depan. Semalam aku pi buat "Idola kecil" kat tempat biase kalau bukan di glenmarie(ini bukan nickname biskut marie ye) pastu adela sorang due yg bg komen pasal blog aku ni,sorang tu ckp aku gile ntah xtau asal die ckp aku gile,atau mungkin mungkin mungkin aku mmg gile? sorang lagi ni ckp die sampai boleh bayang mcm mane aku tulis blog,dashyat kawan aku sorang ni(ullalla). Tapi alhamdulillah feedback die org ni ok la. Xdela yang nak pukul aku ke ape. Dan dalam minggu lepas jugak la aku pg ke penang utk shooting,xde maknenye nak bercuti(mau kene penerajang ngan amir plaknak pg konon2 vacation kan).
  • Itula keje aku tiap2 minggu,kejenye asyik shooting je,bile plak aku nak kene shooting pale ni. Ape yg kelakarnye,td aku pgla tolong anto producer aku ni nak balik umah sedare die,tgh syok2 sembang ni aku pun letak tgn aku kat handbrake keta aku,mule mcm biase jela,pastu lame aku terase aku pgg tangan org,pastu bile da due2 ekor sedar tros due2 atas tangan lalu membebel seperti joyah(aku mcm nak langgar je divider tepi jalan tu) sbb x sedar langsung mule2. Si producer aku ni pun same boelh plak x sedar, mungkin sbb due2 ekor da pnat gile kot sbb tu x sedar. Yang bestnye,topik yang kite org tgh sembang ialah pasal awek,mane x layannye sampai telupe tgh pgg handbrake same2. Itu baru satu kejadian. Oleh kerana aku ni da lame x tulis blog,maka sesape ygang bace blog aku arini akan terseksa sbb aku nak tulis panjang2(kalau mate aku ni kuat lagi la nak menahan kan).
  • Semalam jugak la sorang lagi peserta "Idola kecil" terkeluar iaitu Didi. Sian die aku tgk,kalau aku jadi die mau die sepak aku sbb time die tgh nangis2 ni aku sempat la snap beberape gambo die tgh menitiskan air mata syahdu di malam konsert. Mcm jugak sebelum ni dalam "Idola kecil" beberape peserta da tersingkir seperti Milia,Tasya,Ana,dan yg plg baru sekali mcm pisang goreng baru terkeluar ialah Didi.Sob3. Dan semlam jugak la ari jadi Wada,jdi saye disin ingin mengucapkan selamat ari jadi dan jangan cube jadi penyangak bile besau nanti(siap ko kalau aku tau). Biile name si Didi ni tersebut dari mulut si Zizan tu mau la bergenang air mata sampai abes shoow pastu lepas da bergenang muncul plak kek utk si Wada(potong stim plak). Orang tgh nangis2 ni,tetibe kedengaran suare2 makhluk ygang kureng best seperti aku & fm2 iaitu Mamamt & Amir menyanyi lagu besday(kalau nak suruh nyanyi lagu siti nurhaliza tu maybe kene penampor dgn cikgu Delly la kan). Itula kejadian semalam,kalau kawan2 dan adik2 dirumah nak tau sambungnye,jgn lupe saksikan "Idola kecil" setiap ari sabtu jam 9 malam!!!(mcm promo kat tv la plak).
  • Minggu lpas pg penang mcm penant nak mampus,yolah mane xnye sabtu pg wedding Izran(Selamat pengantin baru jeng3) pastu tros esoknye pg penang. Amir xyah cite la kan,mcm hamba abdi da bwk Apv tu. kite org terlentook baik!!! punya die tgh bwk sorang2. Aku rase dlm hati die mesti dah berkata 'kalau aku layan lap ni kat tepi gaung lepas tol jelapang ni mesti tige3 ekor terhumban keluar'. Tapi nasib baikla die x buat mcm tu,kalau x mesti die pg penang tros holiday. Kat penang aku & Amir dtg bersama-sama dgn krew utk shoot Doraemon & the gang dtg semate-mate nak menari tarian muhibah dari scotland la,dari india & mcm2 mlagi termasuklah tarian negara kite ni. X padan dgn kecil Doraemon ni,tp kite org semue enjoy gile sebab at least walaupun keje,kite org still dpt rehat ciput. Dan alhamdulillah selamat sampai kat sini tanpe dihumban gaung lepas tol jelapang.
  • Pastu minggu lepas balik penang aku pun pg la keje mcm biase,& xde ape pun aku nak cite pasal keje aku ni asyik2 masalah2 & masalah lagi. Tunggu habis kontrak je aku ni sbb da pening kan. Dan ade satu lg story sebelum aku mengundurkan diri utk baring diatas lantai tempat tidurku itu & terlelap sampai esok pagi. Adela satu ari tu,mentang2 rambut aku ni da panjang,ade otrg ingat aku ni gay,pening pale aku,tp bg aku bende tu ialah compliment utk diri sendiri. Sorang2 aku tanye dari ygang besau sampai la yang ecik nonet. Bile aku tanye,setengah ckp ye & yang lain ade yang ckp x. Tapi budak2 "Idola kecil" ni yang byk ckp aku ni mcm gay+pompuan bile rambut ni panjag. nanti kalau aku rase aku nak potong aku akan potong & tunjuk sifat maskulin aku ni(bukan majalah maskulin ye).
  • Dan skrang ni aku nak beransur tidur sbb nanti pagi aku ade shooting,Cau bau kan!!!. Nanti kalau aku ade mase lg,aku tulis blog ni ye. Xkan ku lupakan blog ni k rakan2 & adik2.Haha. 'Jikalau anda mempunyai sebarang komen atau nak ckp pape kat aku,paham2 jela cari tulisan COMMENT & komen jela ape korang nak tulis. Renung-renungkan & selamat pagi(pok cik nak tido da ni). Kan aku da ckp aku postkan bende ni lambat dari kul 1.16 a.m sampai la sakng ni da kul 2.07 a.m(cube korang kire). Ape yang aku merepek ni,td kate nak tido kan,ok Selamat Siang!!! Bye!!!

2 comments:

Anonymous said...

u are gila,takyah ckp pun org dah tau!kah3..

-someone who said u gila-

Muhammad Nur Hafidz said...

i plak gile...sian i kene dicakap gile...sian aku tulis blog ni...